Dlaczego tracisz motywację?

 

Jak to się zaczęło?

Jesienią zapisałeś się na kurs angielskiego. Pełen zapału przychodziłeś na zajęcia, zawsze odrabiałeś pracę domową, cieszyłeś się z każdego nowego słówka. Przyszedł grudzień… Dni zrobiły się krótsze… Zająłeś się przygotowaniami do świąt… Motywacja spadła.

Nadszedł 1 stycznia. Powiedziałeś sobie – dosyć tego! Trzeba się wreszcie wziąć porządnie do nauki! Hmm… Tylko jakoś energii brak… Minął styczeń, luty, a Ty zamiast cieszyć się, że idzie wiosna, masz coraz mniej ochoty na cokolwiek… Dlaczego tak się dzieje?

Mało realistyczny cel

Byłeś przekonany, że po tych kilku miesiącach zobaczysz niesamowite postępy – zaczniesz mówić jak Hugh Grant/Królowa Elżbieta (niepotrzebne skreślić), będziesz pamiętał wszystkie nowe słówka i oglądał seriale w oryginale. Musimy Cię zmartwić – postępy w nauce języka obcego są najbardziej widoczne na samym początku. We wrześniu nie umiesz nic, a w lutym potrafisz się przedstawić, powiedzieć co robisz każdego dnia i co masz w torebce. Pamiętaj, że im wyższy poziom, tym mniej „spektakularne” efekty zauważasz. Jest to oczywiście bardzo subiektywne odczucie. Jeśli systematycznie uczysz się angielskiego, nie ma siły, żebyś nie zrobił postępów!

Stres

Czujesz się przytłoczony i zestresowany. To co miało być wyzwaniem, stało się w Twoich oczach problemem, bo im dalej w las, tym więcej drzew. Pamiętaj, że opanowanie języka obcego wymaga czasu i pracy. Nie stresuj się, że z listy 100 słówek zapamiętałeś „tylko” 30, bo to i tak jest o 30 więcej niż umiałeś wcześniej. Nie bądź dla siebie zbyt wymagający. Jeśli akurat masz młyn w pracy, albo szpital w domu, angielski musi na chwilę zejść na dalszy plan. Jeśli będziesz chodził na zajęcia, a chwilowo niewiele będziesz robił w domu dodatkowo, to postępy i tak zrobisz, tylko trochę wolniej.

Porównywanie się z innymi

Ciągłe porównywanie się z innymi na pewno Ci nie pomoże. Zamiast tego postaraj się być najlepszą wersją samego siebie. Każdy ma swoje mocne i słabe strony. Są osoby, które są pewne siebie i mówią płynnie, chociaż popełniają sporo błędów, a są też takie, które chwilę się zastanowią i mówią trochę mniej, ale poprawnie. Skup się na obszarze, który wymaga poprawy u Ciebie.

Nuda

Pewna powtarzalność jest wskazana. W metodzie Callana na przykład bazujemy na powtarzaniu tych samych struktur, żeby niejako wdrukować je do mózgu i uniknąć częstego błędu jakim jest tłumaczenie sobie w głowie z polskiego na angielski. Ważne jest natomiast co się dzieje poza zajęciami. Pamiętaj, że powinieneś otoczyć się językiem obcym i stale stwarzać sobie możliwości kontaktu z nim. Czytaj nagłówki gazet anglojęzycznych, słuchaj piosenek, rozwiązuj zadania z gramatyki, graj w gry językowe, oglądaj filmy z angielskimi napisami, spotkaj się ze znajomymi i porozmawiajcie po angielsku… Możliwości jest mnóstwo! Zapytaj swojego lektora lub metodyka jeśli potrzebujesz inspiracji!

Nadmiar

A może wręcz przeciwnie – nakupowałeś sobie książek, zainstalowałeś sobie 5 aplikacji do nauki angielskiego i w kółko powtarzasz to samo tylko na różne sposoby. Zdecyduj się! Wybierz sobie jedną główną książkę lub stronę internetową, z którą będziesz ćwiczyć gramatykę, a dopiero jeśli masz z jakimś zagadnieniem problem, poszukaj innych źródeł.

 

Wniosek? Cut yourself some slack, czyli daj sobie trochę luzu! Znasz już pewne mechanizmy, więc jesteśmy przekonani, że łatwiej Ci będzie poradzić sobie ze spadkiem motywacji!

Zgoda 2

Na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO1 wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych przez siebie danych osobowych, w tym imienia, nazwiska, wieku, adresu e-mail, numeru telefonu, numeru IP przez administratora danych, w celach marketingowych, do momentu jej odwołania.

Zgoda 1

* Na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO1 wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych przez siebie danych osobowych, w tym imienia, nazwiska, wieku, adresu e-mail, numeru telefonu, numeru IP przez administratora danych, w celu obsługi zapytania przesłanego za pośrednictwem formularza kontaktowego, znajdującego się na stronie www.modernschool.pl/kontakt i/lub za pomocą poczty e-mail, a także w celu obsługi zapytania telefonicznego.

INFORMACJA ART. 13 RODO

Stosownie do treści art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) – RODO (Dz.Urz.UE.L 2016 Nr 119, str. 1, sprostowanie Dz.Urz.UE.L 2018 Nr 127, poz. 2) informujemy:

1. Administratorem danych osobowych jest:

MODERN SCHOOL Jolanta Taperek, ul. 1 Maja 5A/13, 10-117 Olsztyn

NIP 7393323010, REGON 519626189,

tel. +48  696 557 557,

e-mail: biuro@modernschool.pl

2. Dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie w celach, dla których zostały zebrane, tj.

a. udzielania odpowiedzi na zapytanie ofertowe kierowane drogą mailową i/lub za pomocą formularza kontaktowego znajdującego się na stronie www.modernschool.pl/kontakt, i/lub telefonicznie,

b. zapewnienia właściwej obsługi administracyjnej kursów,

c. przesyłania materiałów reklamowych dotyczących oferty kursów,

d. zabezpieczenia fizycznego obszaru przetwarzania za pomocą systemu monitoringu wizyjnego,

3. Dane osobowe nie będą udostępniane podmiotom innym niż uprawnione na mocy przepisów prawa.

4. Podającemu dane przysługuje prawo do żądania od administratora dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także prawo do przenoszenia danych. Wnioski o skorzystanie z ww. praw dostępne są dla osób, których dane dotyczą, w siedzibie Modern School – ul. 1 Maja 5A/13, 10-117 Olsztyn.

5. Osobie, której dane dotyczą, przysługuje prawo złożenia skargi do organu nadzorczego, tj. Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-913 Warszawa.

6. Podanie danych jest dobrowolne lub może wynikać z przepisu prawa.

7. Dane osobowe przetwarzane będą do czasu osiągnięcia celu, dla którego zostały zebrane:

a. do czasu ustosunkowania się do przedstawionej oferty handlowej,

b. zgodnie z obowiązującymi przepisami w zakresie przechowywania dokumentacji kursów,

c. do czasu odwołania zgody na przesyłanie materiałów reklamowych,

d. 14 dni dla zapisu monitoringu wizyjnego.